En 40-årig mand fra Viby Sjælland blev kl. 17.30 målt til at køre 120 km/t på en strækning i Nordhøj, Køge, hvor hastighedsbegrænsningen er 50 km/t. Denne hastighedsovertrædelse falder ind under bestemmelserne om vanvidskørsel.
Som følge heraf blev mandens bil beslaglagt med henblik på konfiskation, og hans førerret blev administrativt inddraget på stedet. Der nedlægges påstand om en yderligere frakendelse af mandens førerret.
Kilde: Midt- og Vestsjællands Politi