Havdrup Skole søger to lærere særligt til madkundskab, musik og dansk

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Havdrup er et område i vækst, og forventer antallet af elever på skolen øges fra vores nuværende ca. 510 elever til ca. 600 elever i løbet af de kommende fem år.

Vi søger løbende personale til at være med til at præge udviklingen og mulighederne på vores skole.

Ved skolestart mangler vi to lærere til følgende stillinger:

  • Vi søger en lærer til dansk og klasselærerfunktion i 1. klasse (ansøgere med musik, madkundskab eller HDS vil være at foretrække)
  • Vi søger en lærer til musik på alle klassetrin, kombineret med den fagrække du i øvrigt kommer med

Du er faglig ambitiøs, relationskompetent og ønsker at være en del af fællesskabet i et forpligtende samarbejde på Havdrup skole

Havdrup skole
Vi har en superflot skole med mange nye faglokaler. Vi har store udearealer, egen "frugtplantage", udekøkken, stilleområder og mellemtrinnet fik en ny legeplads i 2023.

Havdrup Skoles kerneopgave er at eleverne lærer mest muligt og trives bedst muligt. Skolens ledelse og personale arbejder målrettet med visionen om, at Havdrup Skole er et tilvalg, - på alle niveauer: for eleverne, forældrene og personalet.

På Havdrup Skole har vi fokus på vores værdier: trivsel, faglighed, fællesskab og ansvarlighed.

I praksis betyder det:
Trivsel: alle elever og lærere skal trives, og her er højt til loftet og plads til ideer. Vi har fokus på forebyggende trivselsarbejde bl.a. med redskaberne fra Fri for mobberi, og vi har et trivselslokale med redskaber til dette arbejde. Elevernes trivsel understøttes ved at der er få og faste lærere og pædagoger i klasserne. Vi har et stærkt og tæt brobygningssamarbejde med børnehaverne, så elever oplever tryghed i overgangen til skole/SFO. Her møder eleverne den samme SFO-pædagog fra start i april før 0. klasse til april i 3. klasse. På mellemtrinnet arbejdes der med bedre brobygning mellem 3. og 4. klasse, og der er fokus på fællesskabende aktiviteter som f.eks. venskabsklasser og traditioner. Udskolingen arbejder med materialet "MOT", der styrker elevernes selvbillede, empati og forståelse sammen med "MOT"-vejlederne. Udskolingseleverne står for en del af skolens trivsel gennem elevrådsarbejdet, skolepatruljen m.m.

Vi arbejder ud fra et ressourceorienteret børnesyn og er i gang med understøttende kursusforløb på alle klassetrin med udgangspunkt i Low Arousal tilgangen.

Faglighed: Vi arbejder med co-teaching, hvor der er flere voksne i klassen. Fælles planlægning og faste strukturer understøtter høj faglighed i et tæt kollegialt samarbejde. Vi hjælper hinanden, - det giver en bedre praksis og et bedre arbejdsmiljø. Vi har faglige vejledere, der er klar med sparring og målrettede faglige forløb, samt tæt samarbejde i fagudvalg.

Ansvarlighed: Vi tager ansvar for hinanden, og vores praksis er et fælles ansvar. Vi er altid på jagt efter de gode løsninger sammen, og alle byder ind med deres perspektiv og hænder. Vi har også fokus på, at elever og forældre oplever deres ansvar for skolen og hinanden. Der er et tæt samarbejde mellem lærere og pædagoger i klasseteams (indskolingen) og de ugentlige teammøder (også på mellemtrin og i udskolingen) er fundamentet for arbejdet med eleverne.

Fællesskab: Vi bygger på fællesskabet i undervisningssituationer, i frikvartererne, i SFO- og klubtid, og når vi laver særlige forløb. Vi har traditioner og faste arrangementer gennem året, som binder skolen sammen, f.eks. åbent hus og fordybelsesuger. Vi mener, at det er en af skolens allervigtigste opgaver at danne børnene til at være en del af store og små fællesskaber og bidrage konstruktivt til fællesskaberne. Vi arbejder i praksis med at finde gode mellemformer, der er tilpasset den enkelte gruppe af børn, og som understøtter det enkelte barns ressourcer ind i fællesskabet. I personalegruppen er vi sammen om at lave en lidt bedre praksis hver dag. Vi hygger os ind imellem med frokoster og arrangementer for personalet.

Interesseret i jobbet?
Du må gerne kontakte skolen med henblik på en kort rundvisning og uformel samtale.

I Solrød Kommune gør vi en forskel sammen med borgerne. Vi arbejder for at virkeliggøre byrådets vision om, at Solrød skal være det bedste sted at leve og bo. Som arbejdsplads er vi et fællesskab, hvor vi løfter opgaverne på tværs af institutioner og afdelinger, og hvor du som medarbejder er en vigtig medspiller. Vi er i bevægelse og har hele tiden fokus på at lære og blive bedre. Vi tager ansvar for at løse opgaverne med blik for helheden, og du har som medarbejder indflydelse på løsningen af opgaverne og på din arbejdsplads.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

HAVDRUP SKOLE, Skolevej, 4622 Havdrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://solrod.career.emply.com/ad/havdrup-skole-soger-to-laerere-saerligt-til-madkundskab-musik-og-dansk/lk7mbp/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5885651

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet